最終更新日:2024年4月23日
1年次入学生:2年
3年次編入学生:3年
短期大学部:-
全学共通
A015_A016
英語Ⅰ/Ⅱ(児・心・社・文)
単位条件
面接 4単位教員
太田 有希
履修条件
なし
到達目標
英語の基礎を学び、コミュニケーション力を身につける。
学習成果
(1)基礎的な文法方事項を理解する。
(2)基本語彙を拡充できる。
(3)様々なアクティビティを通して、コミュニケーションのための基本の4技を伸ばすことができる。
テキスト教材
スクーリング時のテキストについては別途お知らせします。
評価の要点
基本語彙や会話表現をマスターする。
評価方法と採点基準
スクーリングにて評価する。出席、授業態度、スピーチ、発表の4つの観点から総合的に評価をする。
履修上の注意事項や学習上のアドバイス
USB必要。時事問題を取り扱うということもあり、授業内容がやや難しくなります。しかし、普段の学習とは異なり、他の受講生と一緒に
学習を進めていくことになります。受講生同士で話し合いながら疑問点が解決できるような、楽しく、かつ、有意義な授業を作っていきましょう。
備考・補足
← 表が横スクロールします →
授業回数別教育内容 | 身につく資質・能力 | 学習範囲 (予習・復習を含む) |
|
Guidance | Self-introductionListening to peerintroductions | Guidance | |
What to ask when getting to know someone? | Question writing | W r i t i n g a n d reading | |
Getting to know your classmates | A s k i n g a n d a n s w e r i n g q u e s t i o n s t o classmates |
C h e c k i n g sentences | |
Speech writing | S e n t e n c e a n d c o n t e n t structure | Peer-editing and rehearsing | |
Self and Peer Introduction Speeches | Public speaking and listening | Giving speeches and feedbacks | |
Pair work 1: Topic 1 Preparation | R e s e a r c h i n g t o g e t h e r , negotiating and discussing |
P r e p a r i n g a n argument | |
Pair work 1: Topic 1 Discussion | Negotiating and discussing | L i s t e n i n g t o arguments | |
Pair work 2: Topic 2 Preparation | Going online to research | Researching on topic | |
Pair work 2: Topic 2 Short Presentation | P r e s e n t i n g o n ideas | Giving feedback and ideas | |
Introducing the final assignment | Negotiating for ideas | Discussion | |
Going to the library for research | Negotiating for ideas Researching in English |
Discussion and going online | |
Script and presentation preparation | G o i n g t o t h e l i b r a r y a n d researching | Research | |
Script and presentation preparation | O u t l i n i n g t h e presentation and script | Grammar checks and outlines | |
Final Presentation 1 and Feedback | L i s t e n i n g a n d giving feedbacks | Reflecting | |
Final Presentation 2 and Feedback | L i s t e n i n g a n d giving feedbacks | Class reflections | |
試験 |